Nowość! E-395 Jak skutecznie komunikować się z interesariuszem?
Dla kogo jest webinarium?
– dla osób, które pracują z klientami, petentami, mieszkańcami i pragną ich rozumieć oraz być zrozumianym
– dla tych, którzy muszą docierać ze swoim przekazem do osób w różnym wieku, z różnym wykształceniem i doświadczeniem
– dla tych, którzy są odpowiedzialni za pisanie listów i treści na stronę internetową instytucji/organizacji
– dla specjalistów, którzy pragną, by ich język był zrozumiały dla osób spoza branży
– dla tych, którzy pragną skutecznie komunikować się poprzez media społecznościowe.
Co można zyskać, biorąc udział w szkoleniu?
– konkretne sposoby na efektywną komunikację ustną i pisemną
– wiedzę o tym, co może zakłócać komunikację z interesariuszami
– analizę przykładowych listów i wiadomości kierowanych do interesariuszy
– przykłady dobrych i złych praktyk stosowanych w mediach społecznościowych przez instytucje.
Program webinarium:
- Wprowadzenie
- Komunikacja ustna
– jakie są style komunikacji i jak w świadomy sposób je wykorzystywać?
– aktywne słuchanie – jak pomóc rozmówcy?
- Komunikacja pisemna: strona internetowa, list, pismo urzędowe – na co warto zwrócić uwagę?
– styl językowy przekazu
– forma przekazu
Praca na przykładach
- Skąd się biorą nieporozumienia w komunikacji?
– najczęstsze bariery komunikacyjne
– klątwa wiedzy – czym jest i jak się jej wystrzec?
Praca na przykładach
- Rola mediów społecznościowych w komunikacji z interesariuszem
– charakterystyka odbiorców mediów społecznościowych – z uwzględnieniem płci, wieku, miejsca zamieszkania
– adekwatny styl językowy
– adekwatna forma
– moderowanie dyskusji i komentarzy
– narzędzia przydatne do tworzenia treści
Praca na przykładach
- Dobre praktyki – praca na przykładach
- Q&A
Harmonogram: 21.02.2024, godz. 10.00-11.30
Uwaga: termin zgłoszeń do 13 lutego!
Prowadząca: Anna Mizera-Nowicka, główna specjalistka ds. komunikacji w KomunikujMY, gdzie odpowiada ze wizerunek klientów z obszaru infrastruktury, samorządu i organizacji pozarządowych. Zajmuje się m.in. kontaktami z mediami oraz prowadzeniem szkoleń z zakresy pisania, public relations oraz budowy marki.
Wcześniej wieloletnia dziennikarka prasowa związana z Polska Press. Doświadczenie zdobywała również w biurze prasowym Urzędu Miejskiego w Gdańsku, gdzie przygotowywała i prowadziła konferencje prasowe, wypowiadała się dla mediów, przygotowywała komunikaty prasowe. Z wykształcenia jest filolożką i politolożką.
Regulamin webinarów, Instrukcja do platform wideokonferencyjnych z których korzysta GFW dostępna TUTAJ (w Dokumentach do pobrania na dole strony)