E-352 BDO praktycznie: wprowadzanie produktów w opakowaniach, udostępnianie toreb na zakupy – opłaty produktowe i sprawozdania
Część I. Teoretyczna
- Wprowadzenie
- Podstawowe definicje.
- Najważniejsze obowiązki, terminy, procedury.
Część II. Praktyczna
- Wpis do rejestru / wpis aktualizacyjny.
- Ewidencja opakowań.
- Opłata produktowa i opłata za publiczne kampanie edukacyjne – sposoby obliczania.
- Sprawozdanie produktowe krok po kroku.
- Kiedy nie trzeba wnosić opłat i pod jakimi warunkami?
- Formularz de minimis – sposób wypełnienia i przekazania do urzędu marszałkowskiego.
Część III: Dodatki
- Najczęstsze błędy we wnioskach i sprawozdaniach oraz jak ich uniknąć.
- Dobra współpraca z urzędami.
- Czy bać się kontroli?
- Przypadki szczególne – co zrobić, gdy prawo jest niejednoznaczne?
- Sposoby zarządzania obowiązkami BDO
- Projektowane zmiany przepisów.
Szkolenie kierujemy do przedsiębiorcy wprowadzającego produkty w opakowaniach (producenci, importerzy etc.) oraz udostępniający torby na zakupy z tworzyw sztucznych (np. przedsiębiorcy z branży handlowej i gastronomicznej)
Harmonogram: 1 marca 2023, godz. 09:00 – 12:00
Prowadząca: Anna Skwarska – wieloletnia urzędniczka w urzędzie marszałkowskim, specjalistka z zakresu BDO oraz związanych z tym przepisów
Regulamin webinarów, Instrukcja do platform wideokonferencyjnych z których korzysta GFW dostępna TUTAJ (w Dokumentach do pobrania na dole strony)